Wednesday, December 29, 2010

Un ghid al lemnului (I)

Gandit de mine, bineinteles.  Am terminat zilele acestea impartirea spatiilor la ceea ce pare ca va fi o casa pe gusturile mele (cu note din arhitectura toscana) si observ ca nu pot sa merg mai departe cu proiectarea daca nu am in minte ce lemn voi folosi pentru geamuri, parchet. Asa ca, iata-ma facandu-mi un ghid care sa ma ajute sa decid.

Cateva criterii:  nu tin sa distrug planeta, dar nici nu fac din acest principiu ratiunea mea suprema de-a trai. Si preturile, nu renunt la "cel mai bun la pretul cel mai mic", asta numai din pura placere care-mi rezerva intregul proces de-a ajunge sa obtin ceva ce sa ma incante la preturi continute.

Asa, si primul pas e ca intotdeauna googaleala.

Astfel am dat peste un site foarte fain:

http://www.greenpeace.it/guidalegno/scheda_legno.php?CodiceLegno=5 (nu stiu sa fie si in engleza sau franceza)

  • Asa, primul e deci Picea abies, adica molidul (in it. abete rosso).








L-as descrie ca fiind deschis la culoare, placut. Preturi...hmm, aici mi-e foarte greu sa gasesc ceva concret, pretul variaza de la furnizor la furnizor, oricum am gasit ceva orientativ: 43-52 euro/mc. Citesc ca se lucreaza usor, e solid, elastic si i se poate da cele mai rafinate caracteristici volumetrice. Nu am inteles inca exact daca se preteaza la ferestre.

  • Acer platanoides, adica artarul (in it. acero europeo).


Tot deschis la culoare.



Preturi: de la 40 euro in sus pentru mp de parchet. Nu am gasit nimic raportat la mc.

  • Betula, adica mesteacan (in it. bettula).




Citesc ca este putin rezistent la umezeala de unde deduc ca nu e foarte potrivit pentru ferestre.

Dar ca si culoare imi place. Ca si preturi, cca 29 euro per mp de parquet.

  • Eeee, si in sfarsit un lemn de culoare ceva mai inchisa. Imi plac cele deschise la culoare, dar imi par mai alegante, sobrii cele inchise.


Castanea sativa. Castanul, evident. (in it. castagno)

D’apparence contrastée, ce grade est composé d’un mélange de toutes les colorations naturelles de l’essence où dominent les tonalités plus soutenues. La châtaignier est une essence naturellement très texturée. Variation de modérée à prononcée entre les lamelles.






Wow! Doneaza caracter!

(Dar eu trebuie sa dispar, feciorul e plin de nervi ca nu se poate concentra, de vreo trei zile cere liniste deplina cand isi face el constructiile. Merg sa-l impac, e negru de furie in camera cealalta.)

No comments:

Post a Comment