Wednesday, April 14, 2010

Deci da, stiu ca-s inteligenti, ca doar is ai mei : )

Azi cautam dintr-un pur interes  sa inteleg ce prevede programa pentru clasa I, deci primul an scolar in Italia. Nu l-am inscris pe Felix la scoala pentru ca asteptam sa plecam, sa-l inscriu direct la scoala pe care i-am ales-o in Montreal, cea mult pe gustul meu.

Si cum nu l-am inscris nu ma preocupa deloc sa stiu cam ce vor face la scoala (el si colegii) incepand din toamna. Si, cum spuneam, eram curioasa. Stiu ca una din conditiile pentru  aface HS cu copiii e sa demonstreze parintele ca are capacitati, si nu doar materiale,  sa o faca. Si asta presupunea sa fac proba capacitatilor mele, iar acest aspect ma irita, oricand e vorba sa ma pun in concurs pentru a fi evaluata ma incearca o serie de emotii negative, un stres antipatic, greu de gestionat. Deci automat am abandonat si ideea de-a face acea declaratie din care sa rezulte ca intentionez sa-l instruiesc acasa, asta in ipoteza ca nu am ajunge pana in toamna in Montreal.  Deci "sa-l instruiesc acasa". Dar eu nu vreau sa-l instruiesc acasa. Eh, cine deja m-a cunoscut stie ca nu-i de mine, nu pot si gata. Din fericire exista o teorie care de nu exista urma sa existe inventand-o subsemnata si care spune asa: pruncii n-au nevoie sa fie instruiti, invata spontan asa cum invata sa umble. Si la fel cum nu se invata pruncii sa umble (Emmi Pikler) la fel nu se invata pruncii sa citeasca. Pentru cine vrea sa aprofundeze articolul imediat anterior acestuia explica foarte bine procesul. Sau fatuca aceasta extraordinara, sensibila, plina de originalitate, inteligenta.

Iar titlul acestui topic e doar proba a ceea ce am enuntat mai sus (bine, lasati la o parte faptul ca-s gaina, pardon, cioara), lasati sa se catare prin copaci invata, desprind. Am descarcat azi o serie de documente in care se specifica ce ar trebui sa stie un copil la sfarsitul primei clase in Italia. Iar broscoiul deja, cu exceptia lecturii si scrierii care e foarte rudimentara (nu a gasit inca nicio motivatie interioara care sa-l impinga sa faca progrese), le-a deprins pe toate. E al meu, da!?

Asta inseamna ca m-am si calificat?

Merg sa le fac mancarea de' nu isi gatesc singuri.

Sunt fericita.

No comments:

Post a Comment