Tuesday, June 22, 2010

Despre cum se pot abandona copiii

Imi placea mult Maria Montessori, mult. Citeam din operele ei, despre operele ei cu interes pana in momentul in care am citit un fapt, a avut un copil pe care l-a abandonat. Rational nu-mi permiteam sa o condamn si "n-o condamnam", dar acela a fost momentul in care s-a produs un blocaj si nu am mai citit nimic din scrierile sale, despre ea. Nu ma mai gandeam deloc la metoda ei, negam totul negand-o pe ea.

Pana cand acum vreo cateva luni am vazut intr-o seara un film gandit pentru televiziune, nu pentru cinema si am plans cunoscand durerea, disperarea unei femei constranse sa-si abandoneze copilul.

Am sa las cateva scene, e un film superb, foarte bine realizat, care o are ca protagonista pe Paola Cortellese. O alta mare simpatie de a mea.



In unele din comentariile la diversele astfel de filmulete, scene desprinse din film, cineva mentiona ca se deformeaza realitatea istorica. Ca, de fapt, si-a abandonat fiul voit. Ce (ma) mai intereseaza acum? A devenit doar un detaliu nesemnificativ, de interpretare. Niciodata abandanarea unui fiu nu e lipsita de durere. Nu ma refer acum la persoanele grav mutilate sufleteste.

No comments:

Post a Comment