Thursday, February 18, 2016

Rasaduri

            Nu prea aveam chef de scris, dar e musai. In gradinarit imi pare ca fara disciplina nu se poate.
Pare doar invartitul pamantului, dar nu prea e.
Si deci incep prin a-mi scrie exact ce am plantat, cand si in ce cantitati, altfel risc sa uit peste trei zile si nu voi mai putea face distinctia dntre rosii si castraveti. Despre distinctia intre rosiile "la roma" si "gold nugget" inca nu discut. Deocamdata e filosofie pura :)).

            Si deci. Deja am uitat ce am pus acum 2 saptamani, in 3 februarie. Noroc cu pozele.



     Am pus asa:

6 Gold Nugget
6 La Roma
6 Sun Gold
6 Black Krim
6 Indigo Rose
6 Old German
2 X 6 plante dintr-un tip de rosii a caror denumire am uitat-o. Am pastrat seminte anul trecut, dar am uitat sa scriu pe cutie ce fel de rosii sunt, ups.
De accea spun ca, e importanta organizarea si ocolirea procrastinarii.
In plus, am mai pus 12 unitati de telina, hortensii si begonia (iarasi, nu stiu exact ce fel de hortensii si ce fel de begonia).

       Ieri, am pus cele 5 plante de Gold Nugget in ghivece, unele mai mari pentru ca intentionez sa le las acolo, sa cresc rosii in ghivece pe terasa din fata casei, terasa care e insorita.
Am citit ca sunt plante care odata ajunse la maturare nu mai produc alte rosii, si se recomanda cresterea acestui soi "in valuri". Astfel, azi am mai pus 5 astfel de rosii, la o distanta de cca 2 saptamani.

        Despre ziua de azi. Am pus:

1. niste cartofi dulci, "americani" intr-un ghiveci mare. E un experiment, sper sa am ca si recolta doar 4-6 cartofi si ma declar multumita, dat fiind ca acesti cartofi, cumparati din comert pentru uz alimentar, am inteles ca nu prea se fac 'stropiti' fiind.

2. Doi samburi de piersici. Don't ask. Inca nu stiu care-i treaba cu copacii fructiferi obtinuti din samburi. Deocamdata sa creasca, dupa vad ce fac cu ei...


3. 12 unitati de ceapa Borettana.
    12 unitati de ceapa Red Marble
    12 unitati de chimen dulce (fennel) Orion
    11 unitati de sparanghel (asparagus) Jersey Knight
    13 unitati de anghinare (artichoke) Imperial Star
      6 unitati de patrunjel (Big Italian Leaf)
      1 tava de telina

        Cam atat, vroiam sa pun mai multe, dar nu mai aveam cutii de plastic transparente, care functioneaza ca niste minisere, in care sa le pun. Acum urmeaza sa le procur. Ori direct de la magazin ori online.

         Fotografiile sunt pe ipod, care-i la feciorul cel mic. Ce bine! Se uita la un film si ma lasa sa-mi aranjez gandurile. Cat timp eu lucram cu pamantul el "a facut cumparaturile", adica mi-a golit TOTAL un dulap marisor plin de conserve, cutii de pasta, pe care le-a aranjat "strategic" in camera de zi. Dupa, a hranit cateii si pisicile cu biscuitii sai, am plin de firimituri oriunde ma intors sa ma uit. Iar intr-un final, cand m-am asezat sa mananc imi dansa in brate, la propriu. Binecuvantat fie ipod-ul, zis.
         Maine intentionez sa pun alte rasaduri de rosii, din blocurile de pamant (sau unitati) in ghivece mai mici, daca urmeaza sa fie transplantate direct in gradina, sau in ghivece mai mari daca urmeaza sa ramana in acestea.
          Si mai trebuie sa-mi platesc odata abonamentul acela anual pentru "Garden Planner". Incepe sa fie stringenta aceasta nevoie.

No comments:

Post a Comment